De ce Business Online?

de Sever Calit

Am infiintat acest start-up avand convingerea ca valul de migrare catre online al afacerilor, cel putin al afacerilor mici si medii, a ajuns sau va ajunge in scurt timp si in Romania. Nu, nu este o noutate. Acest lucru este anuntat de mult timp cam pe toate canalele, in special pe cel online iar "afara" acest lucru se intampla in timp de tu citesti acest articol. Nu intentionez deci sa prezint acest lucru ca si element de noutate ci doresc doar sa imi aduc si eu contributia in explicarea fenomenului cu avantajele si cu provocarile lui.

Migrarea catre online a afacerilor a inceput cu site-urile web si continua acum cu instrumente online care asigura sau suporta procesele interne de business dar si relatiile cu partenerii: furnizori, distribuitori, colaboratori. Deci atat partea vizibila a unei afaceri ("front-end") ca si partea din spate acesteia ("back-end") va fi realizata cumva in mediul online. Impactul in organizatie va fi total, iar companiile vor trebui sa se regandeasca si sa aiba o strategie online pentru a se adapta la o schimbare de o asemenea magnitudine.

Sunt mai multi factori care imping cu putere ca afacerile sa adopte un mod de lucru bazat pe instrumente online, dar cumva toti acesti factori converg catre unul singur: competitivitatea. Nu cred ca vreo afacere rationala din mediul privat poate isi poate ignora concurenta iar spiritul de competitie este unul din cei mai puternici motivatori. Incerc sa prezint acum doar 3 dintre avantajele pe care le obtine o afacere care concureaza cu tine si care adopta o strategie buna online:

 

1. Vizibilitate

Din fericire sau din pacate, mediul online a devenit principala sursa de informatii in aceste vremuri. Un potential partener pe care nu l-ai intalnit direct va cauta informatii despre afacerea, produsele sau serviciile tale in primul rand pe Internet. 

O pozitie buna in urma cautarilor pe Internet si un website cu un continut clar vor decide pe ce link va apasa acesta. Daca nu apasa pe link-ul tau inseamna ca a apasat link-ul concurentei iar sansele ca el sa colaboreze cu tine se reduc semnificativ.

 

2. Viteza de raspuns

De multe ori accesul rapid la anumite informatii face diferenta intre a obtine un rezultat pozitiv sau mai putin pozitiv pentru tine dintr-o anumita situatie. De exemplu daca afacerea ta este una de servicii, nu esti in birou, iar un potential client doreste sa solicite un serviciu la o anumita data, primul lucru pe care trebuie sa-l verifici este disponibilitatea resurselor tale (oameni, sali, masini, ...) la data respectiva. Sansele de a avea un client scad cu cat timpul de raspuns este mai mare. Ce se intampla daca respectivul cauta in paralel acelasi serviciu si la alti furnizori?

O aplicatie online specializata iti poate oferi imediat disponibilitatea acestor resurse chiar si de pe un telefon mobil conectat la Internet.

 

3. Colaborare

Contextul actual al pietei impune o specializare a companiilor mici si medii pentru a ramane competitive si a rezista pe piata. Specializare creste nevoia de a colabora mai mult si mai bine cu partenerii tai: clienti, furnizori, distribuitori, free-lanceri,....  Colaborarea la randul ei creste cantitatea si tipul de informatie pe care afacerea ta trebuie sa o gestioneze. Din ce in ce mai multe companii fac aliante, parteneriate pentru a livra in piata servicii complete. O colaborare buna se bazeaza intotdeauna pe o comunicare buna. Reciproc este insa la fel de adevarat: o comunicare inexacta si intarziata duce la o colaborare ineficienta.

Intrumentele cele mai potrivite de comunicare intre parteneri sunt cele online pentru ca atat tu cat si partenerii tai le pot accesa de oriunde si de pe orice device conectat la Internet. 

 

Pe langa avantajele pe care le aduce online-ul, ca orice lucru de dimensiuni globale, aduce cu el si o serie de dezavantaje, riscuri si provocari, dar asta intr-un post viitor.

 

CONTACT

Ne poti suna pentru detalii sau pentru o intalnire:

+40 723 336 146

 Ne poti scrie si iti vom raspunde cat de repede: